- 114/17 982/2001, projednávání žádostí o změny ukazatelů státního rozpočtu v PSP
Je možné rozdělit řídící kontrolu mezi více osob, konkrétně lze odvětvově rozdělit odpovědnost správce rozpočtu a hlavní účetní? Je možné zastupování příkazců operace (konkrétně tajemníka a starosty) navzájem?
Starosta obce bez souhlasu a informování členů rady podal žádost na přeshraniční projekt, kde v čestném prohlášení podepsal, že si je vědom dofinancování a že tyto finanční prostředky má obec připraveny. Ovšem obec tyto finanční prostředky k dispozici nemá a nemá ani na předfinancování. Starosta se před podáním projektu neinformoval ani u správce rozpočtu, jak mu ukládá směrnice, dále o projektu neinformoval místostarostu ani radní na jednání rady a projekt podal bez konzultace i schválení. Jak v takovém případě postupovat?
Jak zprostit funkce uvolněného místostarostu, jakožto správce organizační složky sportovních areálů města, pokud nebylo určeno časové období, na které je pověřen? Pokud byl místo něj vybrán nový správce, který má být pověřen vedením dané organizační složky, musí být provedeno nové výběrové řízení, nebo jej stačí jmenovat?
Podle zákona o dani z nemovitých věcí platí, že obec je povinna elektronicky zaslat stejnopis opatření obecné povahy správci daně nejpozději do 30. června kalendářního roku bezprostředně předcházejícího zdaňovacímu období. Znamená to, že do tohoto data musí správce daně stejnopis opatření obecné povahy obdržet?
Nikoliv. Zákon o dani z nemovitých věcí v předmětném ustanovení užívá termínu „zaslat“, z jehož užití lze dovozovat, že tato povinnost bude splněna i v případě, kdy obec do uvedeného data stejnopis opatření obecné povahy správci daně toliko odešle. Odešle-li obec do 30. června elektronicky stejnopis opatření obecné povahy správci daně, bude lhůta pro splnění povinnosti zachována.
Dle sdělení FÚ přitom v roce 2024, kdy 30. červen připadá na neděli, postačí, obdrží-li jej správce daně 1. července.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.