- ZP14/2010, o poskytování finančních prostředků ze SFŽP
- 355/2020 Sb., o žádostech a informacích podle zákona o bankách a zákona o spořitelních a úvěrních družstvech
- 2013/26780-21, o stanovení rozsahu evidence dětí a obsahu spisové dokumentace o dětech vedené orgány ochrany dětí
- MF-62 970/2013/12-1204, o postupu obcí a krajů při financování voleb
- ZP01/2014, o poskytování finančních prostředků z programu Nová zelená úsporám
Existuje nějaký seznam směrnic, které by měla obec mít?
Obec má směrnici o zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu. Musí mít příspěvkové organizace obce vlastní směrnici, nebo se musí řídit směrnicí obce?
Mají příspěvkové organizace zřizované obcí povinnost mít směrnici pro zadávání veřejných zakázek?
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.