Občan žádá obec podle zákona o svobodném přístupu k informacím o poskytnutí zápisů ze schůzí rady obce. Má obec povinnost tyto zápisy poskytnout?
Má zastupitel právo žádat zasílání zápisů ze schůzí rady obce do budoucna?
Zastupitel se domáhá vyvěšování usnesení ze schůzí rady a zastupitelstva na úřední desce (fyzické i elektronické) po dobu 15 dní. Je na tento požadavek nárok?
Je možné požadovat po občanovi náklady při poskytování informací ze zápisů a usnesení rady obce? Jak je to s ochranou údajů při nahlížení do zápisů ze schůze rady obce?
Má zastupitel obce volný přístup na schůzi rady obce, nebo může být vykázán?
Lze zveřejňovat zápisy ze zasedání zastupitelstva a schůzí rady obce na webových stránkách obce?
Má předseda kontrolního výboru právo účastnit se schůzí rady města a musí rada této jeho žádosti vyhovět?
Je možné zápisy ze schůzí rady zasílat e-mailem jednotlivým zastupitelům? Případně je možné anonymizovaný zápis ze schůzí rady obce zveřejnit na úředních deskách a taktéž způsobem umožňující dálkový přístup?
Lze občanovi obce poskytnout na základě žádosti o informace zápis z jednání rady obce?
Pokud občan žádá o poskytnutí zápisů ze schůzí rady obce na základě zákona o svobodném přístupu k informacím, je obec povinna tyto zápisy poskytnout. Ačkoli jsou jednání rady obce neveřejná, dle stávající judikatury jsou zápisy z těchto jednání přístupné všem žadatelům, pokud o ně žádají dle zákona o svobodném přístupu k informacím. V případě poskytování těchto informací je však třeba anonymizovat osobní či jiné chráněné údaje (s výjimkou těch, které se nachází v usnesení rady, žádá-li občan obce).
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.