Jsou platné nově pozměněné stanovy svazku obcí, které nejsou publikovány v rejstříku svazků obcí na webu kraje?
Je spolek zapsaný v obchodním rejstříku a dobrovolný svaz obcí, jejichž účelem je rozvoj dané oblasti povinen zapsat do neveřejné části obchodního rejstříku skutečné majitele společnosti? Pakliže ano, které osoby se zapíšou?
Dobrovolný svazek obcí chce zpoplatnit některé služby poskytované jeho členům. Musí se dobrovolný svazek obcí zaregistrovat do živnostenského rejstříku, aby mohl provádět fakturace?
Jak máme postupovat při registraci plátce místního poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci u nemovitosti, která má více vlastníků, a to buď ve společném jmění manželů nebo v podílovém spoluvlastnictví?
Je škola povinna poskytnout dokumentaci žáka nové škole či zákonnému zástupci, jestliže žák přestupuje na jinou školu?
Je pro účastenství spolku podle zákona o ochraně přírody a krajiny relevantní obsah sbírky listin ve spolkovém rejstříku, pokud zde chybí zakladatelské právní jednání? Pokud nedošlo k transformaci občanského sdružení na spolek, je takový subjekt bez dalšího vyloučen z práva účastenství podle zákona o ochraně přírody a krajiny?
Pokud v obci není základní škola a děti s trvalým pobytem v této obci dojíždí do základní školy mimo obec, je tato obec povinna uzavřít se zřizovatelem základní školy smlouvu o spádové škole? Kolik by činila úplata za takovou smlouvu v souvislosti s náklady na žáka? Budou pak muset děti docházet do spádové školy, nebo budou mít možnost si základní školu vybrat?
Obce mají povinnost buď zřídit základní školu, nebo zařídit plnění povinné školní docházky v základní škole zřizované jinou obcí nebo svazkem obcí. V případě, že by se více obcí dohodlo na vytvoření společného školského obvodu zařízení, které zřídí jedna z těchto obcí, nebo v případě, kdy je škola zřízená svazkem obcí, mají dotčené obce povinnost stanovit obecně závaznou vyhláškou příslušnou část školského obvodu spádové školy (§ 178 odst. 1 až 3 školského zákona).
Úhrady obcím, v jimiž zřízených školách se vzdělávají žáci z okolních obcí, jsou řešeny rozpočtovým určením daní (konkrétně ustanovení § 4 odst. 2 zákona o rozpočtovém určení daní), takže není povinnost sousední obci hradit tzv. neinvestiční výdaje na žáka, jako tomu bylo dřív.
Dle § 36 odst. 5 školského zákona mají zákonní zástupci dítěte ze zákona možnost mu zvolit jinou než spádovou školu. Přednostně tam ale budou přijímání spádoví žáci.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.