- 229/2015 Sb., k návrhu ročního plánu kontrol a náležitostem zprávy o kontrole
- 6/2000 Sb., způsob hodnocení bezpečnostního programu prevence závažné havárie
- 452/2004 Sb., hodnocení bezpečnostního programu prevence závažné havárie
- 14/1981 Sb., o účasti pracujících na tvorbě, realizaci a kontrole plnění plánu
- 108/1949 Sb., o zajištění kontroly plnění prováděcích plánů investic
Může se zastupitelstvo obce usnést na tom, aby kontrolní výbor předložil každoročně návrh plánu činnosti na další rok s časovým harmonogramem kontrol? Není to proti smyslu kontroly?
V jakém rozsahu je kontrolní orgán oprávněn provádět kontrolu poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města s ohledem na ustanovení § 119 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)? Může si kontrolní výbor na svém jednání schválit plán kontrol, jehož předmětem bude kontrola finančních podpor?
Mohou členové finančního výboru kontrolovat účetní i jiné doklady a s tím spojené další údaje vzniklé v době, kdy ještě nebyli ve funkci?
Můžeme v naší obci aktualizovat odpisový plán pro naši administrativní budovu v průběhu jejího užívání na základě opravy její střechy?
K čemu slouží územní rozvojový plán?
Musí obec, která vlastní vodovod a kanalizaci, zpracovat a realizovat plán financování a obnovy? Kdo tento plán schvaluje?
Je regulační plán závazný pro stavebníky a stavební úřad?
Regulační plán je nejkonkrétnějším druhem územně plánovací dokumentace, který může za zákonem stanovených podmínek nahradit územní rozhodnutí. Účelem regulačního plánu je stanovit pro řešenou plochu podrobné podmínky pro využití pozemků, pro umístnění a prostorové uspořádání staveb, pro ochranu hodnot a charakteru území a pro vytváření příznivého životního prostředí. Regulační plán stanoví zejména podmínky pro vymezení a využití pozemků, pro umístění a prostorové uspořádání staveb veřejné infrastruktury a vymezí veřejně prospěšné stavby nebo veřejně prospěšná opatření. Regulační plán může pro řešenou plochu nahrazovat územní rozhodnutí, jinak je závazný pro rozhodování o území. Pokud regulační plán nenahrazuje územní rozhodnutí, je nutné, aby vydání územního rozhodnutí nebo územního souhlasu bylo podmíněno mj. souladem s územně plánovací dokumentací (tzn. i s regulačním řádem). V územním řízení tedy stavební úřad z regulačního plánu vychází. Ve stavebním řízení je pro stavební úřad povinné přezkoumání žádosti, na základě kterého dochází k posouzení, zda projektová dokumentace je zpracována v souladu s územně plánovací dokumentací. Stavební úřad tedy zkoumá soulad projektové dokumentace mj. i s regulačním plánem. Výše uvedené tedy znamená, že jak v územním řízení, tak ve stavebním řízení, stavební úřady posuzují soulad mj. s regulačním plánem. Lze tedy konstatovat, že regulační plán je pro stavební úřad a tím pádem i pro stavebníky závazný.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.