Dle vyhlášky č. 428/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích platí, že plán financování obnovy vodovodů a kanalizací schvaluje statutární orgán vlastníka. Je v případě obce statutárním orgánem zastupitelstvo, nebo se jedná o tzv. zbytkovou pravomoc rady obce?
Je obec povinna zasíťovat pozemek, který změnou územního plánu změní z pozemku zemědělského na pozemek zastavitelný, pokud tento pozemek bude prodávat?
Je někde v zákoně, popř. někde ve vyhlášce nebo příloze určeno, jak velkou částkou z rozpočtu obce musí obec financovat jednotku sboru dobrovolných hasičů?
V rámci probíhající obnovy katastrálního operátu bylo zjištěno, že v roce 2015 došlo k pochybení při prodeji části jednoho obecního pozemku, kdy bylo kupní smlouvou převedeno vlastnictví k větší části pozemku, než která byla zveřejněna v záměru a schválena zastupitelstvem obce (tato část byla přesně vyspecifikována zákresem v katastrální mapě). Na základě schváleného prodeje bylo objednáno vyhotovení geometrického plánu. Jak bylo dodatečně zjištěno, objednávka byla v souladu se zveřejněným záměrem a usnesením zastupitelstva obce, finální verze geometrického plánu však obsahuje chybu spočívající v napojení na vedlejší bod. Předmětem kupní smlouvy byly celkem 2 pozemky, jeden byl prodán v souladu se zákonem o obcích, druhý byl kvůli chybnému geometrickému plánu prodán ve větším než zveřejněném a schváleném rozsahu (cca o 25 m2). Obec má zájem, aby dotčená část zůstala ve vlastnictví obce (je neoplocená, pouze s travním porostem). Jakým způsobem je možné tuto záležitost napravit (vyřešit)?
K čemu slouží územní rozvojový plán?
Je regulační plán závazný pro stavebníky a stavební úřad?
Regulační plán je nejkonkrétnějším druhem územně plánovací dokumentace, který může za zákonem stanovených podmínek nahradit územní rozhodnutí. Účelem regulačního plánu je stanovit pro řešenou plochu podrobné podmínky pro využití pozemků, pro umístnění a prostorové uspořádání staveb, pro ochranu hodnot a charakteru území a pro vytváření příznivého životního prostředí. Regulační plán stanoví zejména podmínky pro vymezení a využití pozemků, pro umístění a prostorové uspořádání staveb veřejné infrastruktury a vymezí veřejně prospěšné stavby nebo veřejně prospěšná opatření. Regulační plán může pro řešenou plochu nahrazovat územní rozhodnutí, jinak je závazný pro rozhodování o území. Pokud regulační plán nenahrazuje územní rozhodnutí, je nutné, aby vydání územního rozhodnutí nebo územního souhlasu bylo podmíněno mj. souladem s územně plánovací dokumentací (tzn. i s regulačním řádem). V územním řízení tedy stavební úřad z regulačního plánu vychází. Ve stavebním řízení je pro stavební úřad povinné přezkoumání žádosti, na základě kterého dochází k posouzení, zda projektová dokumentace je zpracována v souladu s územně plánovací dokumentací. Stavební úřad tedy zkoumá soulad projektové dokumentace mj. i s regulačním plánem. Výše uvedené tedy znamená, že jak v územním řízení, tak ve stavebním řízení, stavební úřady posuzují soulad mj. s regulačním plánem. Lze tedy konstatovat, že regulační plán je pro stavební úřad a tím pádem i pro stavebníky závazný.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.