- 26/2017 (SP), o přezkumu v oblasti poštovních služeb
- 10/2016 (SP), zahájení přezkumu úrovně kvality základních služeb České pošty
- 9/2022 (SP), o přezkumu v oblasti poštovních služeb
- 17/2021 (SP), o zahájení přezkumu úrovně kvality a způsobu poskytování a zajišťování základních služeb
- 22/2019 (TV), o ukončení přezkumu o elektronických komunikacích o změně některých souvisejících zákonů
Dokdy je obec povinna požádat krajský úřad o přezkoumání hospodaření nebo mu oznámit, že tento úkol zadala auditorovi?
Může zastupitelstvo obce na svém zasedání ukončit počítání úroků z nezaplaceného nájmu, které bylo počítané do vydání rozhodnutí soudu? Jedná se o dluhy nájemníka v obecním bytě. My jsme mu počítali úroky z nezaplaceného nájmu do doby, kdy byly podklady předloženy soudu a byl vydán platební rozkaz. Při přezkumu hospodaření jsme se bavili o tom, že to bylo zbytečné a teď už by jsme mu měli počítat úroky stále. Jde to nějak zastavit? Třeba projednáním a schválením na zastupitelstvu obce? S tím, že od doby vydání platebního rozkazu se už úroky z nájmu nebudou počítat? Nebo nějakým jiným opatřením?
Je protizákonné měnit účelově trvalý pobyt, aby mohla být osoba volitelná do zastupitelstva?
Trvalý pobyt v pojetí českého práva je záležitost víceméně evidenční – k přihlášení k trvalému pobytu stačí vyplnit formulář a doložit užívací právo (vlastnické, nájemní či podnájemní) k bytu nebo domu, nebo souhlas osoby s tímto užívacím právem s přeregistrováním žadatele o změnu trvalého pobytu do této nemovitosti. Ústavní soud ovšem několikrát rozhodl (zejména se jednalo o kauzy Hřensko a Karlova Studánka), že v případě voleb se nelze spokojit jen s formální evidenční povahou a je třeba zkoumat i skutečný vztah voliče či kandidáta k danému místu. Na druhou stranu, v obou popisovaných případech šlo o manipulaci voleb, kdy voliči – přátelé a příbuzní kandidátů – byli účelově přihlašováni do budov, které ani nebyly způsobilé k bydlení. Soudy tedy postupují v podobných případech nanejvýš zdrženlivě. Kandidáti politických stran často bydlí ve velkých městech nebo v hlavním městě, avšak kandidují v obcích a krajích, v nichž rozhodně trvale nežijí. Není výjimkou kandidát mající trvalý pobyt na obecním či městském úřadě. Přesto nám není z praxe znám případ, kdy by byl kandidát úspěšně zbaven mandátu z tohoto důvodu. Každopádně by bylo nutné velmi důkladně posoudit okolnosti daného případu. Tedy, zda se jedná o skutečnou účelovou manipulaci, nebo zda kandidát má nějaký vztah k dané obci.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.