V databázi máme 3 445 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání přístupnost

Nalezeno 237 právních předpisů:

  • 64/2008 Sb., Vyhláška o formě uveřejňování informací souvisejících s výkonem veřejné správy prostřednictvím webových stránek pro osoby se zdravotním postižením (vyhláška o přístupnosti)

  • 424/2023 Sb., Zákon o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb

  • 236/2024 Sb., Zákon, kterým se mění zákon č. 90/2016 Sb., o posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb

  • 99/2019 Sb., Zákon o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a o změně zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů

  • 283/2021 Sb., Zákon stavební zákon

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 75 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 41 až 50

Je obec povinna odkoupit nabízenou účelovou pozemní komunikaci ve vlastnictví fyzické osoby?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí být výroční zpráva dle zákona o svobodném přístupu k informacím zveřejněna i na úřední desce obce, event. v jaké lhůtě?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jestliže je součásti souboru staveb zřízení nového sjezdu, např. při povolení novostavby RD, je příslušný k povolení stavby dvojkový stavební úřad (sjezd je drobnou stavbou dle přílohy č. 1 NSZ a nejedná se ani o účelovou komunikaci viz. § 10 zákona 13/1997) nebo je třeba spis předat na trojku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Novelou zákona o svobodném přístupu k informacím byla dána povinnost uveřejnit "výroční zprávu o činnosti v oblasti poskytování informací" v centrálním registru. Je tento registr funkční?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Den před schválením sazebníku úhrad za poskytnutí informace byla podána obecnímu úřadu žádost o informace. Informace bude poskytnuta po schválení sazebníku. Jak má obec postupovat? Může za poskytnutí takové informace účtovat náklady spojené s jejím poskytnutím?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Z webových stránek obce jsou zaregistrovaným občanům rozesílány novinky z elektronické úřední desky a aktualit. Registrace byla provedena na základě uvedení e-mailové adresy. Podle GDPR jsme povinni obeslat jednotlivé zaregistrované osoby se žádostí o udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů, v tomto případě e-mailové adresy. Jak máme souhlas formulovat? - souhlas na dobu neurčitou (do odvolání)? - zda nám jednotlivé osoby k e-mailové adrese musí uvést jméno a adresu? - pokud zaregistrované osoby nedají obci souhlas do námi určeného termínu, vymažeme je ze seznamu registrovaných?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné smazat smlouvy s již ukončeným plněním z profilu zadavatele obce? Pokud ano, tak po jaké době a za jakých podmínek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V naší obci máme celoročně rozmístěné velkoobjemové kontejnery, které jsou určeny výhradně pro občany s trvalým bydlištěm. Bohužel se nám stává, že najíždějí cizí občané z jiných obcí či měst nebo firmy, kteří odhazují odpad do zmiňovaných kontejnerů a nám tak vznikají další náklady za vývoz kontejnerů. Je možné a podle jakého zákona tyto občany a firmy pokutovat či jinak vymáhat náhradu škody?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může zastupitelstvo obce schválit bezúplatně užívání obecního pozemku soukromé osobě za podmínek, že obecní pozemek bude použit pouze jako vstup do objektu soukromé osoby, na obecním pozemku se nesmí nic skladovat, stavět stavby a jiná zařízení a dělat jakékoliv terénní úpravy, pozemek se bude udržovat v čistém stavu a dvakrát za rok se provede posečení obecního pozemku na náklady uživatele? Jakou právní formu by mělo mít uvedené užívání obecního pozemku? Může to být pouze dohoda?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.