- 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů
- 277/2015 Sb., o určování výše náhrady za bolest a za ztížení uplatnění příslušníků bezpečnostních sborů
- 186/2012 Sb., ve věci návrhu na zrušení části § 192 odst. 1 zákoníku práce
- 331/2005 Sb., ve věci návrhu na zrušení zákona č. 361/2003 Sb.
- 508/2004 Sb., vzory hodnostního označení příslušníků bezpečnostních sborů
Výbor pro národností menšiny se dle zákona zřizuje v obci, kde žije alespoň 10 % občanů hlásících se k národnosti jiné než české a pokud o to písemně požádá spolek zastupující zájmy národnostní menšiny. Má se na mysli 10 % občanů jedné národnosti, nebo může být těchto 10 % občanů příslušníky různých národností vyjma české?
Jakým způsobem předává příslušným obcím krizový štáb ORP a bezpečnostní rada ORP informace o své práci? Pořizují ze svých jednání nějaké zápisy nebo usnesení?
Jelikož jsou krizový štáb i bezpečnostní rada kolektivními orgány, lze očekávat, že z jejich jednání by měl být pořizován zápis. Rovněž je samozřejmě možné, aby tyto orgány přijímaly usnesení. Krizový zákon ani prováděcí předpisy jim však tuto povinnost neukládají.
Co se týče informování obcí, pak platí, že ty by měly být primárně informovány o úkolech, které jsou jim ukládány. Způsob zadávání úkolů právní předpisy neupravují, je však žádoucí o tomto starosty obcí vyrozumět, ideálně cestou elektronické komunikace – ať už datovou schránkou nebo jinými obdobnými prostředky.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.