Je nutné vypisovat výběrové řízení na zhotovení projektové dokumentace pro územní rozhodnutí ve výši do 200 000 Kč? Můžeme v tomto případě zadat zhotovení dokumentace námi vybranému projektantovi, na kterého máme dobré reference, přímo?
Pokud obec plánuje veřejnou zakázku malého rozsahu, má zveřejnit tuto zakázku ve Věstníku veřejných zakázek? Jaké další povinnosti má obec ohledně zveřejnění (např. na úřední desce obce)?
Obec má v úmyslu provést výběr dodavatele elektřiny a plynu na období jednoho roku, přičemž objem dodávky přesahuje limit pro zakázky malého rozsahu. Uvažujeme o výběru dodavatele prostřednictví tzv. makléřské firmy (zprostředkovatele) tj. společnosti, která spolupracuje s portfoliem vybraných a prověřených dodavatelů a prodává/nabízí spotřebitelům k výběru nabídky na dodávku. Je takový postup možný?
Mají příspěvkové organizace zřizované obcí povinnost mít směrnici pro zadávání veřejných zakázek?
Jsme v době před novým ustanovujícím zastupitelstvem a probíhá u nás v obci oprava kapličky. Je nutné ořezat kvůli opravám lípy. Může dosavadní starosta ještě v této přechodné době zadat ořez firmě vybrané na základě poptávky, aby se mohlo pokračovat v opravě, nebo se musí počkat až na další řádné zasedání zastupitelstva, a tak zastavit práce na kapličce? Jedná se částku kolem 20 000 Kč, starosta má dle směrnice možnost sámr ozhodnout až do částky 100 000 Kč.
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.