- 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- 459/2013 Sb., Změna nařízení o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- 358/2000 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- 362/2001 Sb., odměna za výkon funkce nuceného správce a likvidátora
- 414/2016 Sb., změna nařízení o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
Dne 20. 10. se bude konat ustavující zasedání zastupitelstva obce. Všechny funkce zastupitelů obce budou schváleny jako neuvolněné s tím, že zastupitelstvo obce schválí odměny od 1.11. Od kdy náleží odměna neuvolněnému starostovi, od 1.11., nebo již ode dne zvolení do funkce, tj. od 20.10.?
Za souběh výkonu jakých funkcí lze/nelze poskytnout souhrnnou odměnu neuvolněnému zastupiteli?
Může být odměna neuvolněného zastupitele nějakým způsobem pokrácena? Pokud ano, jakým způsobem?
Na ustavujícím zasedání zastupitelstva obce dne 30. 10. byl zvolen nový uvolněný místostarosta. K výkonu funkce (na úřad) nastoupil až 5. 11., do této doby vykonával práci v pracovním poměru pro svého stávajícího zaměstnavatele. Má tato skutečnost vliv na odměnu za výkon veřejné funkce, příp. dochází ke krácení odměny?
Oddáváním snoubenců jsou v obci pověřeni i neuvolnění členové rady, kteří jinak nepobírají nejvyšší možnou odměnu. K jaké částce je v tom případě možné přičíst až 2 000 Kč?
Je stanovena i minimální odměna pro neuvolněné místostarosty?
Jsou odměny členů komisí rady obce a výborů zastupitelstva obce osvobozeny od platby sociálního pojištění stejně jako u zastupitelů? Bude odvod zdravotního pojištění u členů komisí, výborů a zastupitelstev probíhat od 1. 1. 2014 jako doposud?
Uvolněný starosta vykonával funkci od 6. listopadu do 26. února následujícího roku, kdy podal rezignaci. Má nárok na odchodné?
Uvolněný starosta má nárok na odchodné, pokud mu ke dni vzdání se funkce náležela odměna. Ukončení výkonu funkce starosty v průběhu volebního období upravuje zákon o obcích v ustanovení § 77 odst. 2. Podle tohoto ustanovení platí, že neuvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty nebo místostarosty, a uvolněnému členovi zastupitelstva obce, kteří byli v průběhu funkčního období odvoláni nebo se vzdali funkce, poskytne obec odchodné, pokud jim ke dni odvolání nebo vzdání se funkce náležela odměna. K případům nevyplácení odměny v rozhodný den z důvodů uvedených v § 72 odst. 6 se nepřihlíží. To, že dané ustanovení upravuje odchodné neuvolněného starosty a starosta ve Vaší obci je uvolněný nemá na odchodné vliv, jelikož i tak se jedná o uvolněného člena zastupitelstva. O tom, kdo bude uvolněným, nebo neuvolněným členem zastupitelstva, rozhoduje na základě ustanovení § 84 odst. 2 písm. k) zákona o obcích, zastupitelstvo obce. Obecné právní postavení z hlediska mandátu uvolněného i neuvolněného člena zastupitelstva obce je z pohledu zákona o obcích stejné. Rozdíl spočívá v rozsahu výkonu funkce a v odlišném způsobu odměňování, s čímž také souvisí v případě uvolněných zastupitelů i vyšší finanční náročnost pro obec.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.