- 186/2012 Sb., ve věci návrhu na zrušení části § 192 odst. 1 zákoníku práce
- 361/2017 Sb., o výši a podmínkách odměňování odsouzených zařazených do práce
- 450/1990 Sb., Úmluva o stejném odměňování mužů a žen
- 218/2002 Sb., služební zákon
- 626/2004 Sb., změna z. v návaznosti na reformu veřejných financí v oblasti odměn
Lze pobírat důchod společně s odměnou za výkon funkce člena zastupitelstva obce?
Může mít neuvolněná místostarostka sepsanou s obcí dohodu o pracovní činnosti např. na administrativní práce?
Může se neuvolněný zastupitel pojistit proti rizikům? Je možné, aby toto pojistné bylo hrazeno z prostředků obce?
Obecně platí, že záleží na každém zastupiteli, zda se chce preventivně vzhledem k výkonu veřejné funkce pojistit, či nikoliv. Nad rámec běžného odměňování za výkon veřejné funkce v souladu s úpravou zákona o obcích lze rozhodnutím zastupitelstva zastupitelům poskytnout pouze v zákoně výslovně uvedené plnění či příspěvky. Jedním z nich je i příspěvek na pojištění rizik spojených s výkonem funkce člena zastupitelstva obce. Zůstává zcela na rozhodnutí zastupitelstva dané obce, zdali tento příspěvek a v jaké výši a za jakých podmínek bude zastupitelům poskytovat. Jedná se o vyhrazenou pravomoc zastupitelstva obce.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Může rada obce zrušit řediteli školy, jejímž je obec zřizovatelem, příplatek za vedení bez schválení zastupitelstva obce?
Zvedá se platový tarif zaměstnancům obecních úřadů o jednotnou částku 1000,- Kč s účinností od 1. 1. 2022, či nikoliv? Z různých zdrojů získáváme různé informace a je v tom poněkud zmatek.
Je možné místostarostovi odebrat odměnu? Pokud ano, tak za jakých podmínek?
Může finanční výbor obce kontrolovat, v jaké výši jsou vypláceny mzdy a odměny zaměstnancům obce?
Ano, v rámci kontroly hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce se finanční výbor, podle našeho názoru, může s osobními údaji (tzn. i s výší platu) zaměstnanců obce seznamovat. Kontrola odměňování zaměstnanců obce je tedy možná. Jinými slovy, finanční i kontrolní výbor je oprávněn za účelem této kontroly seznamovat se i bez souhlasu subjektů údajů s relevantními osobními údaji, má oprávnění seznamovat se s takovými osobními údaji zaměstnanců obce i bez jejich souhlasu, které se přímo vztahují ke kontrole hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce (v případě finančního výboru), resp. s kontrolou zákonnosti postupu obce (v případě výboru kontrolního).
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.