MENU
Nápověda
V databázi máme 3 505 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání odkoupení pozemku pod pozemní komunikací

Bylo nalezeno 66 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 31 až 40

V obci je několik bloků řadových garáží, jejichž vlastníci při zajíždění s vozidly z místní komunikace do garáže přejíždějí přes obecní pozemky. Kdo má povinnost provádět na těchto pozemcích zimní údržbu (odklízení sněhu, příp. posyp)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Část místní komunikace leží na pozemku, který není ve vlastnictví obce, přičemž vlastník tohoto pozemku udělal na místní komunikaci skládku dřeva. Jak má obec postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Odhrnováním sněhu z místní komunikace dochází k jeho odhrnutí na sousední pozemek. Jeho majitel po obci požaduje, aby nebyl sníh odhrnován na jeho pozemek. Technicky ani časově není obec toto schopna zvládnout. Je tato situace někde právně ošetřena?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Na území obce dochází k výběru místního poplatku za užívání veřejného prostranství. Tato skutečnost nebrání tomu, aby obec současně žádala nájemné za užívání téhož pozemku, je-li ve vlastnictví obce. Je však obec povinna takovýto pozemek dát do užívání formou nájmu či výpůjčky, tzn. dodržet postup daný § 39 z. č. 128/2000 Sb., o obcích? Anebo je pro zábor veřejného prostranství (i dlouhodobého – např. pro umístění lešení stavby) dostačující jednostranný souhlas obce – vlastníka nemovitosti s užitím této nemovitosti? A liší se v tomto směru postup obce jako vlastníka pozemku v případě záboru veřejné zeleně oproti zvláštnímu užívání místní komunikace (kde je vyžadován souhlas vlastníka komunikace dle § 25 z. č. 13/1997 Sb. nikoliv souhlas vlastníka pozemku….)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Občan obce nechává zaparkovaný karavan na cestě před vjezdem do garáže souseda. Cesta slouží jako pozemní komunikace vedoucí k zástavbě rodinných domů. Ostatní občané musí karavan nesnadně objíždět a zároveň je znemožněn odvoz komunálního odpadu, jelikož vozidlo svozové služby nemůže kvůli zaparkovanému karavanu projet. Jak má obec postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak zákon o pozemních upravuje otázku odpovědnosti za škodu vzniklou uživateli místní komunikace? Jaké povinnosti má ve vztahu k uplatněnému nároku na náhradu škody starosta obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V zastavěných částech obce majitelé nemovitostí vysázeli živé ploty, keře a jiné porosty, které se postupně rozrůstají a v některých případech přesahují hranice jejich pozemků. Tyto porosty zhoršují dopravní situace v místech zatáček a křižovatek na přilehlých komunikacích, kdy brání dostatečnému výhledu všem účastníkům silničního provozu. Má obec možnost nějakým způsobem tuto situaci řešit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Na obec se obracejí občané s žádostí o opravu přístupových chodníků a komunikacích k bytovým domům, které nejsou ve vlastnictví obce, ale nacházejí se na obecním pozemku. Má obec povinnost zajistit na své náklady jejich opravu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Vlastník pozemku, kterým prochází místní komunikace, zakazuje ostatním osobám užívat jeho pozemek a na hranice pozemku (místní komunikaci) umístil brány. Jak může obec tuto situaci řešit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Město za pomoci dotace vybuduje na nemovitosti (pozemku), která je v jeho vlastnictví stavbu (nikoliv podzemní). Stavba se tak dle občanského zákoníku stává součástí tohoto pozemku čili vlastníkem/nabyvatelem se automaticky stává město. Aby stavba mohla být na tomto pozemku vybudována, je potřeba uzavřít smluvní ujednání tedy smlouvu o dílo. Schválení uzavření smlouvy o dílo náleží do tzv. zbytkové pravomoci rady dle § 102 odst. 3 zákona o obcích za předpokladu, že si tuto pravomoc nevyhradilo zastupitelstvo města dle § 84 odst. 4 zákona o obcích (v našem případě si zastupitelstvo toto nevyhradilo). Dle ustanovení § 85 psím. a) zákona o obcích nabytí a převod hmotných nemovitých věcí (s výjimkou inženýrských sítí a pozemních komunikací) včetně vydání nemovitých věcí podle zvláštních zákonů, je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva. Avšak vzhledem k ustanovení § 498 občanského zákoníku se domníváme, že nově vybudovaná stavba vlastníkem pozemku se stává součástí pozemku, a protože je již tento pozemek ve vlastnictví města, tak vlastně k nabývání nově vybudované stavby ve smyslu občanského zákoníku a zákona o obcích nedochází. Není tak potřeba smlouvu o dílo projednávat v zastupitelstvu města (pokud se nejedná o pravomoc, kterou si zastupitelstvo vyhradilo).

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.