V databázi máme 3 422 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání obecně prospěšná společnost

Nalezeno 15945 právních předpisů:

  • n62/1999 Sb., Oznámení Ministerstva financí o vydání opatření, kterým se upravuje účtová osnova a postupy účtování pro obecně prospěšné společnosti
  • n9/1999 Sb., Oznámení Ministerstva financí o vydání opatření, kterým se upravuje účtová osnova a postupy účtování pro obecně prospěšné společnosti
  • n64/1998 Sb., Oznámení Ministerstva financí o vydání opatření, kterým se upravuje účtová osnova a postupy účtování pro obecně prospěšné společnosti
  • n67/1997 Sb., Oznámení Ministerstva financí o vydání opatření, kterým se upravuje účtová osnova a postupy účtování pro obecně prospěšné společnosti
  • n40/1998 Sb., Oznámení Ministerstva financí o vydání opatření, kterým se upravuje účtová osnova a postupy účtování pro obecně prospěšné společnosti

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 14 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 1 až 10

Může dobrovolný svazek obcí založit obchodní společnost (např. společnost s ručením omezeným nebo akciovou společnost) nebo obecně prospěšnou společnost?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí obecně prospěšná společnost založená dobrovolnými svazky obcí vkládat smlouvy do registru smluv?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud obec pronajímala pozemky občanskému sdružení, které po nabytí účinnosti nového občanského zákoníku transformovalo na obecně prospěšnou společnost (nicméně původní občanské sdružení stále existuje), je nutné v takovém případě zveřejňovat záměr pronájmu a následně schvalovat pronájem radou?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec je jediným zakladatelem obecně prospěšné společnosti. Jak je možné změnit její zakládací smlouvu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí obecně prospěšná společnost, jejímž zřizovatelem je obec, která nevykonává rozšířenou působnost, uveřejňovat smlouvy v registru smluv?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je obecně prospěšná společnost zřízená obcí povinna předkládat obci účetní výkazy - závěrečný účet? Je obec povinna jej přiložit a schválit v rámci závěrečného účtu obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Naše obec poskytuje na základě žádosti dotace. Musí být k žádosti o dotaci dokládán úplný výpis z evidence skutečných majitelů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak zařadit do platových tříd zaměstnance veřejně prospěšných prací přes Úřad práce? Musí být zařazeni do platových tříd a stupňů dle praxe?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Co je veřejně prospěšnou stavbou podle nového stavebního zákona? Lze za veřejně prospěnou stavbu považovat i stavbu, která není obsažena v územně plánovací dokumentaci?

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) vymezuje veřejně prospěšnou stavbu v ustanovení § 11 odst. 1 následovně: „Veřejně prospěšnou stavbou se v tomto zákoně rozumí stavba nebo zařízení pro veřejnou infrastrukturu určená k rozvoji nebo ochraně území obce, kraje nebo státu vymezená v územně plánovací dokumentaci a stavby a zařízení s ní související nebo podmiňující její realizaci.“

Pro závěr, že se jedná o veřejně prospěnou stavbu, je nutné, aby došlo ke kumulativnímu naplnění těchto podmínek:

  1. jde o stavbu nebo zařízení pro veřejnou infrastrukturu (a stavby a zařízení s nimi související nebo podmiňující jejich realizaci);
  2. určeny k rozvoji nebo ochraně území obce, kraje nebo státu;
  3. vymezeny v územně plánovací dokumentaci.

Veřejná infrastruktura je pak vymezena v ustanovení § 10 odst. 1 nového stavebního zákona poměrně široce, přičemž zahrnuje:

  • dopravní infrastrukturu;
  • technickou infrastrukturu;
  • zelenou infrastrukturu;
  • občanské vybavení;
  • veřejná prostranství.

Územně plánovací dokumentací je pak nutné rozumět územní rozvojový plán, zásady územního rozvoje, územní plán a regulační plán.

V souvislosti s veřejně prospěšnou stavbou je vhodné dodat, že toto vymezení úzce souvisí s vyvlastněním. Vymezení za veřejně prospěšnou stavbu (případně za veřejně prospěné opatření) je jedním z účelů, pro které lze práva k pozemkům a stavbám omezit nebo odejmout. Nicméně je vhodné dodat, že tento účel může být stanoven i zvláštní právní úpravou (např. energetickým zákonem), a tudíž to, že taková stavba nebude vymezena jako veřejně prospěšná stavba, nemusí znamenat, že u ní nebude možné využít institutu vyvlastnění.

Za veřejně prospěšnou stavbu ve smyslu nového stavebního zákona tedy nelze považovat stavbu, která není vymezena v územně plánovací dokumentaci.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Jakým způsobem může obec zřídit společnost s ručením omezeným?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.