- 310/1924 Sb., , kterým se upravují odpočivné platy některých župních zaměstnanců
- 192/1933 Sb., Výplaty služebních, odpočivných a zaopatřovacích platů
- 282/1936 Sb., Úprava výplaty služebních, odpočivných a zaopatřovacích platů
- 99/1928 Sb., o úpravě odpočivných požitků některých župních zaměstnanců
Jaký je rozdíl v pravomocích uvolněného místostarosty a neuvolněného starosty. Může např. uvolněný místostarosta rozhodovat o fungování obecního úřadu (např. zaměstnanci, jejich platy, atd.)?
Může řadový zastupitel vyvolat hlasování o vypsání výběrového řízení na pozici účetní obce, když jsme obec bez rady a bez tajemníka? Jakou pravomoc má zastupitelstvo obce, pokud zjistí nějaké nesrovnalosti v účetnictví a starosta nečiní patřičné kroky?
Může člen zastupitelstva obce dát výpověď zaměstnanci obce zařazenému do obecního úřadu?
K výpovědi je oprávněn pouze zaměstnavatel, jehož úkoly v obcích plní standardně tajemník obecního úřadu, respektive starosta obce tam, kde tajemník v obci není (obecně platí, že tajemník plní úkoly zaměstnavatele vůči zaměstnancům zařazeným do obecního úřadu, starosta plní roli zaměstnavatele vůči všem ostatním zaměstnancům s tím, že není-li v obci zřízena funkce tajemníka, plní tuto roli vůči všem zaměstnancům obce). K výpovědi tedy může být oprávněna pouze tato osoba, může však teoreticky dojít ke zmocnění jiné osoby (typicky vedoucí odborů obecního úřadu). K právu člena zastupitelstva obce však rozhodně automaticky nenáleží řešení pracovněprávních vztahů v obci z pozice zaměstnavatele.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.