V databázi máme 3 422 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání obecní úřad

Nalezeno 23279 právních předpisů:

  • 314/2002 Sb., Zákon o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem
  • 345/2020 Sb., Vyhláška o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem
  • n22/1999 Sb., Opatření Ministerstva pro místní rozvoj, jímž se uveřejňuje podle § 117 odst. 2 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebím řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 83/1998 Sb., seznam okresních a obecních úřadů, které jsou stavebními úřady ke dni 1. ledna 1999
  • n15/1998 Sb., Opatření Ministerstva pro místní rozvoj, jímž se uveřejňuje seznam okresních a obecních úřadů, které jsou stavebními úřady ke dni 1. ledna 1998
  • n20/1997 Sb., Opatření Ministerstva pro místní rozvoj, jímž se uveřejňuje seznam okresních a obecních úřadů, které jsou stavebními úřady ke dni 1. ledna 1997

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 599 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 321 až 330

Neuvolněný zastupitel pro obec vykonává funkci stavebního technika (píše za obec vyjádření k došlým žádostem obyvatel a investorů, stanoviska, námitky, souhlasy, osobně jedná s úředníky na stavebních úřadech, kreslí projekty apod.) Může s ním obec sjednat nějakou formu úplaty za tuto činnost?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jestliže je součásti souboru staveb zřízení nového sjezdu, např. při povolení novostavby RD, je příslušný k povolení stavby dvojkový stavební úřad (sjezd je drobnou stavbou dle přílohy č. 1 NSZ a nejedná se ani o účelovou komunikaci viz. § 10 zákona 13/1997) nebo je třeba spis předat na trojku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Má člen zastupitelstva obce právo požadovat informace z korespondence týkající se záležitostí obce, jež byla zaslána starostce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je přípustné, aby v případě výběrové komise podle § 8 odst. 2 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, která je ze zákona složena alespoň z jedné třetiny z úředníků územního samosprávného celku, který výběrové řízení vyhlásil, byli mezi tyto úředníky počítáni i starosta, místostarosta, další uvolnění zastupitelé, radní či zastupitelé?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo za obec jmenuje inventarizační komisi? Může být jedním z členů osoba přímo zodpovědná za daný majetek? Musí být v této komisi starosta?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může si obec pronajmout dlouhodobě sál kulturního zařízení? Je v kompetenci starosty obce uzavřít nájemní smlouvu, pokud zastupitelstvo stanoví podmínky nájmu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec pokutovat fyzickou podnikající osobu za neprokázání nakládání s odpadem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je nějak upraven způsob schvalování darů ze strany obce občanům, kteří byli postiženi povodní?

I v době povodně platí, že je zastupitelstvu obce vyhrazeno rozhodovat o poskytnutí věcných darů v hodnotě nad 100 000 Kč a peněžitých darů ve výši nad 100 000 Kč fyzické nebo právnické osobě v jednom kalendářním roce. Do uvedeného limitu se běžně jedná o zbytkovou pravomoc rady obce, nicméně v době povodně rozhoduje na místo rady obce starosta obce (a to i v případě, že si tuto pravomoc vyhradilo zastupitelstvo). Pakliže mu byla pravomoc rozhodovat o poskytování darů do určité výše svěřena radou obce, tak toto svěření se neruší, jen k tomu přibývá pravomoc rozhodovat až do výše 100 000 Kč (byla-li ale tato pravomoc svěřena obecnímu úřadu, nebo alespoň její část, tak nedochází k „přesunu“ na starostu). Jinak řečeno, v případě „střetu“ předchozího svěření radou obce a svěření na základě zákona při mimořádné události bude vykonávat obecní úřad pravomoci v souladu se svěřením a ostatní, předem nesvěřené pravomoci bude vykonávat starosta.

V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Související automatické dokumenty
Seznam klíčových slov
Správnost této odpovědi garantuje
Chmelík

JUDr. Václav Chmelík
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Chmelík

Rada rozhodla o zrušení současných tří odborů obecního úřadu a vytvoření dvou nových, které zahrnou stejnou práci a budou zaměstnávat stejné zaměstnance jako obory předcházející. Jedná se o organizační změnu dle zákoníku práce? Je nutné odvolat vedoucí rušených odborů, nebo funkce sama zanikne? Je nutné vypisovat výběrové řízení na pozice vedoucích nově vzniklých odborů, nebo je lze dosadit z odborů předcházejících?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo rozhoduje o zřízení vyhrazeného parkovacího místa v obci?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.