Výsledky vyhledávání nový stavební zákon
Nalezeno 35405 právních předpisů:
-
46/1936 Sb., Vyhláška o rozšíření působnosti smlouvy mezi republikou Československou a Spojeným královstvím Velké Britanie a Irska ze dne 11. listopadu 1924 o právní pomoci ve věcech občanských na dominion Nového Zélandu.
-
28/1970 Sb., Vyhláška rady Okresního národního výboru v Nových Zámcích, kterou se určují obvodní úřady místních (městského) národních výborů v okrese stavebními úřady
-
90/2012 Sb., Zákon o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích)
-
372/2011 Sb., Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)
-
175/2025 Sb., Zákon o poskytování některých opatření v podpoře bydlení (zákon o podpoře bydlení)
Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.
Bylo nalezeno 92 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 41 až 50
V řízení, které je vedeno ještě podle dosavadního stavebního zákona č. 183/2006 Sb., orgán územního plánování po 1. 7. 2024 odmítá vydat závazné stanovisko s tím, že podle nového stavebního zákona již žádná závazná stanoviska nevydává. Je orgán územního plánování povinen vydávat závazná stanoviska i po 1. 7. 2024 v řízeních vedených podle dosavadního stavebního zákona?
Dle dosavadního stavebního zákona bylo nutné při dělení pozemků posuzovat, zda nově vzniklé pozemky budou napojeny na veřejně přístupnou pozemní komunikaci. Slyšel jsem, že nový stavební zákon toto mění.
V rámci projednání nového územního plánu naší obce jsme v červnu 2024 absolvovali veřejné projednání, které si vyžádalo podstatné úpravy, tudíž budeme muset dělat opakované veřejné projednání. Proběhne opakované veřejné projednání již podle nového stavebního zákona?
Nový stavební zákon prý mění definici rodinného domu oproti dosavadní právní úpravě, je tomu skutečně tak? K jaké změně dochází a jak se to dotkne stávajících řízení?
Podle nového stavebního zákona byla podána žádost o vydání kolaudačního rozhodnutí, přičemž stavebník předložil odborný posudek autorizovaného inspektora. Máme podezření, že stavba byla realizována rozporně s povolením, avšak stavebník tvrdí, že musíme respektovat odborný posudek autorizovaného inspektora a závěrečnou kontrolní prohlídku stavby nerealizovat. Jak bychom měli postupovat? Musíme postupovat podle kontrolního řádu?
Došlo v souvislosti s novým stavebním zákonem ke změně ustanovení § 8 odst. 2 písm. c) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích? Jsou orgány územního samosprávného celku i nadále osvobozeny od placení správních poplatků, pokud je provádí úřad téhož územního samosprávného celku?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Nový stavební zákon má rušit dosavadní předkupní právo vymezené v územních plánech podle stávajícího stavebního zákona. Toto předkupní právo je i evidováno v katastru nemovitostí. Obec má v územním plánu vymezeny nemovitosti, u nichž je zapsáno za účelem realizace veřejně prospěšné stavby předkupní právo. Jak se má tedy postupovat?
Je pravdou, že nový stavební zákon již neupravuje předkupní právo k pozemkům určeným územním plánem nebo regulačním plánem pro veřejně prospěšnou stavbu? Kdo má případně zajistit výmaz tohoto práva?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.