- SK05/2018, soubor pedagogicko-organizačních informací na školní rok 2018/2019
- MSMT-7896/2016-3, soubor pedagogicko-organizačních informací na školní rok 2016/2017
- 920/2010-20, soubor pedagogicko-organizačních informací na školní rok 2010/2011
- SK12/2017, soubor pedagogicko-organizačních informací na školní rok 2017/2018
- MSMT-9081/2012-20, soubor pedagogicko-organizačních informací na školní rok 2012/2013
Je možné o letních prázdninách v prostorách mateřské školy, která sídlí přímo v budově obecního úřadu, zřídit skupinové hlídání dětí?
Jak má obec postupovat v případě, že na svém území nemá mateřskou školu a vzhledem k neochotě okolních obcí se nedaří zajistit místa v jejich mateřských školách?
Může starosta nařídit příspěvkové organizaci obce, tj. mateřské škole, aby zajistila alespoň omezený provoz (jednu třídu) tohoto zařízení v průběhu letních prázdnin a aby celozávodní dovolenou 14 dní sjednotili s místním podnikem, který zaměstnává ženy – matky dětí navštěvujících toto zařízení?
V sousední obci je MŠ. Naše obec a ještě jedna další obec má s touto obcí, ve které je sídlo MŠ, uzavřenu „dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové MŠ“. Kapacita MŠ je 24 dětí. V současné době je plně naplněna a to i dětmi, které nejsou z našich spádových obcí, tyto děti mají trvalé bydliště mimo. Do MŠ k zápisu nyní přišla matka dítěte, kterému k 1.9.2020 budou 2 roky a 2 měsíce. Toto dítě nebylo přijato z důvodu, že kapacita MŠ je již do počtu 24 dětí naplněna, přestože tam zůstaly zapsány ty děti, které nejsou ze spádových obcí, mají trvalý pobyt jinde. Je možné tyto děti, které mají trvalé bydliště mimo spádový obvod, z MŠ vyloučit a poté přijmout dítě/děti ze spádového obvodu? Záleží na věku dítěte? Jaké je řešení této situace?
Jaký je zákonný důvod k přerušení provozu mateřské školy v době hlavních letních prázdnin (tzn. v červenci a srpnu)?
Přerušení provozu mateřské školy je v době prázdnin možné, a to na základě rozhodnutí ředitele mateřské školy po projednání se zřizovatelem a řediteli jiných mateřských škol v obci. Konkrétní důvody přerušení provozu právní předpis pro tyto případy neuvádí, proto mohou být důvody pro přerušení různé.
S ohledem na to, že poskytování vzdělání je veřejnou službou, lze dovodit, že smyslem ustanovení je zajistit předškolní vzdělání i během letních měsíců a zohlednit přitom efektivitu, resp. ekonomii jeho poskytování (kam lze podřadit čerpání dovolené učitelů, reakci na sníženou docházku). Proto musí být také zveřejněna informace o možnostech a podmínkách zajištění péče o děti v době omezení, resp. přerušení provozu.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.