- 248/2007-040-DOZ/1, neplatnost průkazu k výkonu státního dozoru nad silnicemi
- 204/2007-040-DOZ/2, neplatnost průkazu k výkonu státního dozoru nad silnicemi
- 8 013/1986-025, o údržbě dálnic, silnic a místních komunikací
- 53/1959 Ú.l., o převzetí některých místních komunikací do sítě státních silnic
Podle nové právní úpravy zákona o pozemních komunikacích rozhodne o povolení připojení sousední nemovitosti k místní komunikaci stavební úřad a nikoliv obec. Obec nově vydává pouze souhlas vlastníka s připojením k místní komunikaci. Jaký charakter má toto povolení? Je nutné, aby obec žádost posuzovala z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu, případně může si obec vyžádat stanovisko Policie ČR?
Musí si obec nechat zpracovat pasport místních komunikací?
Vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace má povinnost vést evidenci jím vlastněných pozemních komunikací, přičemž základní evidencí je pasport. Jeho rozsah a způsob vedení stanoví vlastník (v případě místních komunikací obec). Nejmenší rozsah evidence místních komunikací zahrnuje délku místních komunikací I. až III. třídy v km, počet a celkovou délku mostů na nich v km a objem finančních prostředků vynaložených na jejich výstavbu a zvlášť na jejich údržbu.
Pasport by tedy obec vést měla, ale pro případ porušení této povinnosti není stanovena žádná sankce. Absence pasportu může přinášet problémy především v praxi, kdy pasport jakožto ucelený dokument může sloužit jako podklad pro různá stavební řízení, povolování zvláštního užívání komunikací, majetkoprávní vypořádání, plánování oprav a údržby, ale také jako jeden z podkladů pro tvorbu územních plánů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.