Je třeba rozpočet, rozpočtová opatření, závěrečný účet atd. zveřejňovat na úřední desce? Je na venkovní úřední desku třeba dávat v listinné podobě vše, nebo je dostačující zveřejnění informace, kde je dokument k nahlédnutí v elektronické a kde v listinné podobě?
Jaká jsou pravidla organizace veřejné sbírky pro konkrétní postiženou osobu?
Jak postupovat při organizování materiální sbírky (např. pro Ukrajinu)?
Na rozdíl od peněžité pomoci se na nepeněžitou pomoc nevztahuje regulace zákona o veřejných sbírkách, proto záleží na obci, jak takovou sbírku zorganizuje. Rozhodnutí o organizaci sbírky spadá mezi zbytkové pravomoci rady obce (pravomoc si může vyhradit zastupitelstvo obce, lze ji rovněž zcela či zčásti svěřit starostovi či obecnímu úřadu).
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Kdo je oprávněn organizovat veřejnou sbírku? Může ji organizovat obec tak, že určí skupinu lidí, která sbírku zajistí? Musela by obec iniciovat vytvoření a zaregistrování samostatného subjektu (spolku) za účelem uspořádání sbírky?
Je pro účastenství spolku podle zákona o ochraně přírody a krajiny relevantní obsah sbírky listin ve spolkovém rejstříku, pokud zde chybí zakladatelské právní jednání? Pokud nedošlo k transformaci občanského sdružení na spolek, je takový subjekt bez dalšího vyloučen z práva účastenství podle zákona o ochraně přírody a krajiny?
Do kdy je nutné právní předpis obce od jeho schválení vyhlásit ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů?
Zákon žádnou konkrétní lhůtu pro vyhlášení nestanovuje. Dokud obec právní předpis ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů nevyhlásí, nejedná se o platný, a tedy ani účinný právní předpis a nelze se jím řídit.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.