- 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky
- 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků
- 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
- 198/2003 Sb., ve věci návrhu na zrušení slova "soudcům" v z. o odejmutí platu
- 233/1999 Sb., ve věci návrhu na zrušení zákona č. 268/1998 Sb.
Může rada obce přenést některé své pravomoci na komise?
Může být kandidát volební strany v komunálních volbách zároveň jmenován zapisovatelem volební komise v obci, kde kandiduje?
Zapisovatel je členem okrskové volební komise a současně platí, že členem okrskové volební komise nemůže být kandidát pro volby do zastupitelstva obce, pro které je okrsková volební komise vytvořena. Není tedy možné, aby kandidát byl jmenován zapisovatelem okrskové volební komise.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Který orgán jmenuje a odvolává členy komisí v případě, že v obci není rada obce?
Jsou odměny členů komisí rady obce a výborů zastupitelstva obce osvobozeny od platby sociálního pojištění stejně jako u zastupitelů? Bude odvod zdravotního pojištění u členů komisí, výborů a zastupitelstev probíhat od 1. 1. 2014 jako doposud?
V obci se souběžně s volbami do obecního zastupitelstva bude konat místní referendum. Musí být v tomto případě zřízeny 2 volební komise (místní pro referendum a okrsková pro volby), když je obec jedním volebním okrskem?
K 2. březnu 2019 došlo k novelizaci zákona o místním referendu, kdy došlo ke vložení ustanovení § 27a, podle kterého mj. platí, že koná-li se místní referendum společně v tytéž dny s volbami do zastupitelstev obcí, plní okrskové volební komise zřízené podle zákona o volbách do zastupitelstev obcí rovněž úkoly okrskových komisí pro místní referendum.
Platí tedy, že v daném případě není nutné zřizovat dvě volební komise.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.