Je třeba rozpočet, rozpočtová opatření, závěrečný účet atd. zveřejňovat na úřední desce? Je na venkovní úřední desku třeba dávat v listinné podobě vše, nebo je dostačující zveřejnění informace, kde je dokument k nahlédnutí v elektronické a kde v listinné podobě?
Který orgán je příslušný k projednání zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce a v jaké lhůtě zprávu projednává?
Jaké může mít následky, pokud obec zaplatí rozpočtově nezajištěný výdaj bez schválení rozpočtového opatření? Je možné tuto situaci narovnat schválením rozpočtového opatření až po zaplacení?
Může finanční výbor provádět kontroly hospodaření s prostředky obce na základní škole, jejímž zřizovatelem je obec?
Jakým způsobem má být rozhodnuto o předání (svěření) majetku příspěvkové organizaci k hospodaření? Kterému orgánu obce toto rozhodnutí přísluší a jakou formou má být učiněno (změna zřizovací listiny či prosté usnesení)?
Může si zastupitelstvo určit, že bude schvalovat rozpočtově nezajištěné investice, případně rozpočtově nezajištěné výdaje obce, nad určitou částku?
Jak má znít usnesení zastupitelstva obce, kterým se schvaluje rozpočtové opatření? Musí být rozpočtové opatření přílohou usnesení?
Je možné omezit pravomoci starosty – stanovit určité limity pro přijetí rozpočtových opatření a podmínit platnost rozpočtového opatření schválením zastupitelstvem?
Může zaměstnanec krajského úřadu, který je zařazen v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí a kontroly, vykonávat funkci účetní v obci, která spadá do kontrolovaného území?
Přezkoumání hospodaření obce provádí kraj v souladu s ustanovením § 42 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů v přenesené působnosti. Zaměstnanec krajského úřadu, který pracuje na krajském úřadě, konkrétně v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí, je tedy s největší pravděpodobností úředníkem ve smyslu ustanovení § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Podle ustanovení § 16 odst. 4 zákona úřednících územních samosprávných celků úředník může vykonávat jinou výdělečnou činnost jen s předchozím písemným souhlasem územního samosprávného celku, u něhož je zaměstnán (podle ustanovení § 16 odst. 5 se toto omezení nevztahuje na činnost vědeckou, pedagogickou, publicistickou, literární nebo uměleckou, na činnost znalce nebo tlumočníka vykonávanou podle zvláštního právního předpisu pro soud nebo správní úřad, na činnost v poradních orgánech vlády a na správu vlastního majetku). Pokud by byla účetní z pohledu obce rovněž úředníkem, platila by stejná východiska.
Lze tedy shrnout, že v daném případě je předpokladem pro souběžný výkon daných funkcí (činností), že k tomu dal kraj souhlas. Daný zaměstnanec by tedy měl věc zkonzultovat s krajem coby svým zaměstnavatelem.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.