- 24 306/2005-44, rozbory hospodaření škol a šk. zařízení zřizovaných kraji a obcemi
- 203/1943 Sb., změna zákona o přechodné úpravě fin. hospodaření obcí
Dojde-li výjimečně k překročení zákonné tříměsíční lhůty mezi zasedáními zastupitelstva, může být tato skutečnost zjištěnou chybou či nedostatkem při přezkoumávání hospodaření obce s následným negativním dopadem na obec např. na možnost čerpání dotací apod.?
Jakým způsobem má být rozhodnuto o předání (svěření) majetku příspěvkové organizaci k hospodaření? Kterému orgánu obce toto rozhodnutí přísluší a jakou formou má být učiněno (změna zřizovací listiny či prosté usnesení)?
Musí (může) být zpráva z kontroly či auditu ročního hospodaření zřízené příspěvkové organizace (základní školy) povinně zveřejněna na úřední desce nebo webových stránkách zřizovatele (obce) v plném znění?
Jak funguje rozpočtové provizorium, kdo stanovuje jeho pravidla?
Může obec nebo dobrovolný svazek obcí připomínkovat zprávu o výsledku přezkoumání hospodaření?
Může finanční výbor obce kontrolovat, v jaké výši jsou vypláceny mzdy a odměny zaměstnancům obce?
Ano, v rámci kontroly hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce se finanční výbor, podle našeho názoru, může s osobními údaji (tzn. i s výší platu) zaměstnanců obce seznamovat. Kontrola odměňování zaměstnanců obce je tedy možná. Jinými slovy, finanční i kontrolní výbor je oprávněn za účelem této kontroly seznamovat se i bez souhlasu subjektů údajů s relevantními osobními údaji, má oprávnění seznamovat se s takovými osobními údaji zaměstnanců obce i bez jejich souhlasu, které se přímo vztahují ke kontrole hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce (v případě finančního výboru), resp. s kontrolou zákonnosti postupu obce (v případě výboru kontrolního).
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.