V databázi máme 3 483 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání daně

Nalezeno 8096 právních předpisů:

  • 243/2000 Sb., Zákon o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní)

  • 200/1947 Sb., Zákon o dani z předmětů zbytné potřeby (přepychová daň)

  • 353/2003 Sb., Zákon o spotřebních daních

  • 235/2004 Sb., Zákon o dani z přidané hodnoty

  • 586/1992 Sb., Zákon České národní rady o daních z příjmů

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 172 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 131 až 140

V objektu obecního úřadu pronajímáme dlouhodobě kancelář. Nejsme schopni změřit spotřebu energií a uvažujeme, že by nájemné bylo sjednáno jednou částkou s tím, že by zahrnovalo veškeré služby. Bylo by možné účtovat celkový nájem jako osvobozený od DPH?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je měsíční nájemné operativního leasingu pro obec daňově uznatelným nákladem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Naše obec (neplátce DPH) provozuje kromě činnosti hlavní také činnost hospodářskou (lesní hospodářství). Počítají se do obratu pro účely DPH tak tržby z hlavní činnosti (například pronájem bytu, hlášení v rozhlase apod.)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obecní bytový dům nyní prochází rozsáhlou rekonstrukci, je z větší části zakryt lešením a přízemí je zakryto stavebním bedněním. Jeden z nájemců nebytových komerčních prostorů v domě (restaurace) tvrdí, že kvůli rekonstrukci mu byla zrušena zahrádka (jinak schválená v rámci tržního řádu), že má zabedněné prosklené výlohy restaurace včetně poutačů a reklamy, a že tímto způsobem je zásadně zasahováno do jeho podnikání. Je schopen doložit presumovaný ušlý zisk. Návštěvnost prý klesla o více než polovinu (v okolí jsou konkurenční, nezasažené restaurační provozy). Nájemce tak obec žádá o návrh řešení kompenzace (snížení nájmu, finanční kompenzace za ušlý zisk apod.). Je obec povinna a zároveň oprávněna mu v dané situaci nabídnout nějakou kompenzaci, a případně jakou? Jaké právní předpisy toto upravují?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Lze ze sociálního fondu obce hradit benefity pro zaměstnance v hotovosti, nebo vždy musí projít zdaněním? Např. máme schváleno ošatné ve výši 5 000 Kč, které se vyplatí zaměstnanci po předložení účtů. Je to správně, nebo to musí být dáno zaměstnanci do výplaty a zdanit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možný odprodej pohledávek plynoucí z jednotlivých místních poplatků třetí osobě?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Územní plán účinný v roce 2016 vymezil plochu, ve které podmínil výstavbu v ploše zpracováním územní studie a lhůtu pro pořízení stude stanovil na dobu 5-ti let od vydání územního plánu. Územní stude však nebyla nikdy zpracována. Kdy uplyne lhůta (rok), kdy bude možné provést změnu v území tak, aby vlastníci nemohli uplatňovat náhradu za změnu v území? Podle jaké právní úpravy se bude náhrada, resp. lhůta pro náhradu, posuzovat v situaci, kdy změna/územní plán bude projednána ještě podle zák. č. 183/2006 Sb.? Jaká by byla lhůta, kdyby změna/územní plán byla projednána už podle zák. č. 283/2021 Sb.?Varianta ANáhrada dle § 102 z.č. 183/2006 Sb., a to zejména ve vztahu k odst. 4 (Pokud bylo rozhodování o změnách v území podmíněno vydáním regulačního plánu z podnětu nebo zpracováním územní studie a tento regulační plán nenabyl účinnosti nebo tato studie nebyla zapsána do evidence územně plánovací činnosti do 4 let od vydání územně plánovací dokumentace, která tuto podmínku stanovila, lhůty podle odstavce 3 se prodlužují o dobu, o kterou byla lhůta 4 let překročena.)[2016+5+4 (…2020 překročena o 4 roky) = 2025?[Varianta BNáhrada dle § 133 z. č. 283/2021 Sb., a to zejména ve vztahu k odst. 3 (Náhrada oprávněné osobě nenáleží, došlo-li ke zrušení nebo významnému omezení zastavitelnosti pozemku na základě jejího návrhu nebo po uplynutí doby 5 let od nabytí účinnosti územně plánovací dokumentace, která zastavění dotčeného pozemku ke stanovenému účelu umožnila. Do této doby se nezapočítává doba, po kterou bylo zastavění pozemku znemožněno v důsledku stavební uzávěry nebo jiného dočasného omezení zastavitelnosti pozemku stanoveného územně plánovací dokumentací.)[2016+5+5 (…dočasné omezení zastavitelnosti pozemku v důsledku nutnosti vyhotovit ÚS dané ÚP do 5-ti let) = 2026?]Počítám lhůty správně [v hranatých závorkách]? Podle které právní úpravy se bude postupovat – varianta A, nebo varianta B?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může být poskytnuto osobní vozidlo obce zaměstnanci obce pro soukromé účely? Jak musí žádat o svolení, podle čeho mu může být vyhověno?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Naše zřizovaná příspěvková organizace - mateřská škola se stala jedním z příjemců víceléteho neinvestičního grantu, který se vypořádává až na konci posledního roku jeho řešení. Z grantu se bude financovat také nákup některých služeb. Pokud se v daném roce služba nakoupit nestihne, může mateřská škola výnos z tohoto neinvestičního transferu časově rozlišit do dalšího období?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec pronajímá podnikateli, plátci DPH, nebytový prostor (obchod). Můžeme tento pronájem osvobodit od DPH?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.