V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání byt

Nalezeno 3533 právních předpisů:

  • 378/2005 Sb., Zákon o podpoře výstavby družstevních bytů ze Státního fondu podpory investic, a o změně zákona č. 190/2004 Sb., o dluhopisech, (zákon o podpoře výstavby družstevních bytů)
  • 72/1994 Sb., Zákon, kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům a doplňují některé zákony (zákon o vlastnictví bytů)
  • 158/1999 Sb., Zákon o sčítání lidu, domů a bytů v roce 2001
  • 67/2013 Sb., Zákon, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty
  • 209/2020 Sb., Zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru SARS CoV-2 na nájemce prostor sloužících k uspokojování bytové potřeby, na příjemce úvěru poskytnutého Státním fondem rozvoje bydlení a v souvislosti s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 115 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 111 až 115

Obec eviduje pohledávku za dlužníkem z titulu dlužného nájemného a služeb za užívání bytu. Dluh byl vymáhán exekučně, avšak podařilo se jej vymoci pouze z malé části. Aktuálně jsme obdrželi informaci, že dlužník zemřel. Pro nedostatek majetku bylo dědické řízení zastaveno, majetek nepatrné hodnoty byl vydán vypraviteli pohřbu. Jak nyní s pohledávkou naložit? Který orgán rozhoduje o jejím účetním odepsání?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec připravuje výměnu střešní krytiny na objektu obecního úřadu. Obecní úřad je z pohledu DPH využíván jak pro aktivity, které nejsou předmětem DPH, tak i pro ekonomickou činnost (je zde pronajat jeden byt, funguje zde také Pošta partner a z úřadu je také realizována ekonomická činnost obce – výběr stočného, …). Měli bychom sjednat opravu v normálním režimu DPH, nebo má být aplikován režim přenesené daňové povinnosti?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak se při povolování stavby určí např. počty parkovacích míst, splnění denního osvětlení, větrání apod., má-li být dokumentace pro povolení stavby jednodušší a stručnější, resp. v dokumentaci pro povolení bude pouze „schránka“ stavby, tj. víceméně obal bez vnitřních příček?

Obsah projektové dokumentace pro povolení stavby je uveden ve vyhlášce č. 131/2024, o dokumentaci staveb (dále jen „vyhláška č. 131/2024 Sb.“). Na základě tohoto detailu projektové dokumentace budou vyhodnoceny požadavky na výstavbu v rámci řízení o povolení stavby. Detaily vnitřních částí stavby, které se týkají např. řešení větrání konkrétních místností a vnitřních rozvodů pak budou součástí dokumentace pro provádění stavby, kterou je povinen podle ust. § 160 odst. 2 písm. a) stavebního zákona zajistit stavebník před zahájením stavby.

Dokumentace pro provádění stavby je projektovou dokumentací, kterou musí v souladu s ust. § 156 odst. 1 stavebního zákona zpracovat projektant jako autorizovaná osoba. Projektant je dle ust. § 162 stavebního zákona povinen zpracovat projektovou dokumentaci v souladu s právními předpisy, tedy i v souladu s vyhláškou č. 146/2024 Sb., o požadavcích na výstavbu (dále jen „vyhláška č. 146/2024 Sb.“).

Co se týče např. výpočtu dopravy v klidu, podle vyhlášky č. 146/2024 Sb. se počty stání zjišťují podle účelových jednotek souvisejících s účelem užívání navržené stavby. Součástí dokumentace pro povolení stavby jsou dle vyhlášky č. 131/2024 Sb. „navrhované parametry stavby“, jako například zastavěná plocha, obestavěný prostor, podlahová plocha podle jednotlivých funkcí (bytů, služeb, administrativy apod.), typ navržené technologie, předpokládané kapacity provozu a výroby. Jedná se právě o informace, z nichž lze zjistit minimální potřebu dopravy v klidu. V dokumentaci pro provádění stavby pak musí potřeba dopravy v klidu být prokázána detailně a musí být v souladu s podmínkami rozhodnutí o povolení stavby.

Z hlediska denního osvětlení a větrání jsou pak součástí dokumentace pro povolení stavby dle vyhlášky č. 131/2024 Sb. zásady řešení parametrů stavby (větrání, osvětlení, proslunění, stínění, zásobování vodou, ochrana proti hluku a vibracím, odpady apod.) a vlivu stavby na okolí (vibrace, hluk, zastínění, prašnost apod.). Z těchto údajů lze zjistit základní informace o splnění požadavků denního osvětlení, podrobněji pak bude výpočet denního osvětlení a řešení větrání navržených místností uveden v dokumentaci pro provádění stavby.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Související vzdělávání
Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Nájemník obecního bytu dluží obci na nájemném. Po výzvě k zaplacení uvedl, že s ním probíhá insolvenční řízení, ve kterém bylo rozhodnuto, že se nájemník nachází v úpadku. Poté s ním byla uzavřena dohoda o uznání dluhu a o splátkovém kalendáři, kde se nájemník zavázal platit řádně nájemné a menší částkou splácet dluh. Dlužník již několik měsíců nesplácí dle dohody dluh, může obec kvůli porušení dohody vypovědět nájemní smlouvu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo a na základě jakého právního předpisu kontroluje dodržování obecně závazných vyhlášek, nemá-li obec zřízenou obecní policii?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.