Může mít obec zřízeny dva profily pro zveřejňování veřejných zakázek?
Jsme obec, která není ze zákona povinna zveřejňovat v registru smluv. Má obec povinnost v případě směny, koupě či prodeje nemovitosti od fyzických či právnických osob, kdy bude cena vyšší než 500 000 Kč, smlouvy zveřejňovat na profilu zadavatele? Jak postupovat v případě směny, kdy obec musí za nemovitost doplácet menší částku, ale hodnota nemovitosti je vyšší než 500 000 Kč?Musí obec v těchto případech postupovat dle zákona o veřejných zakázkách?
Pokud obec plánuje veřejnou zakázku malého rozsahu, má zveřejnit tuto zakázku ve Věstníku veřejných zakázek? Jaké další povinnosti má obec ohledně zveřejnění (např. na úřední desce obce)?
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.