V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání Znečištění místní komunikace

Nalezeno 9162 právních předpisů:

  • 127/2005 Sb., Zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)
  • 13/1997 Sb., Zákon o pozemních komunikacích
  • 12/1997 Sb., Zákon o bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
  • 129/1928 Sb., Zákon o nabytí místní dráhy Votice—Sedlčany státem.
  • 78/1930 Sb., Zákon o nabytí místních drah Zaječí—Čejč—Hodonín a Mutěnice—Kyjov státem.

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 54 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 41 až 50

Obecní komunikace je dlouhodobě užívána jako pěšina pro pěší. Vlastník nemovitosti, ke které komunikace vede, žádá obec o zprůjezdnění pro automobily. Musí obec žádosti vyhovět, pokud se nejedná o jedinou přístupovou komunikaci? A v případě, že vstup na tuto komunikaci zahradí někdo např. odstaveným automobilem apod., musí tuto situaci řešit obec nebo může stěžovatele odkázat na policii?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Na území obce dochází k výběru místního poplatku za užívání veřejného prostranství. Tato skutečnost nebrání tomu, aby obec současně žádala nájemné za užívání téhož pozemku, je-li ve vlastnictví obce. Je však obec povinna takovýto pozemek dát do užívání formou nájmu či výpůjčky, tzn. dodržet postup daný § 39 z. č. 128/2000 Sb., o obcích? Anebo je pro zábor veřejného prostranství (i dlouhodobého – např. pro umístění lešení stavby) dostačující jednostranný souhlas obce – vlastníka nemovitosti s užitím této nemovitosti? A liší se v tomto směru postup obce jako vlastníka pozemku v případě záboru veřejné zeleně oproti zvláštnímu užívání místní komunikace (kde je vyžadován souhlas vlastníka komunikace dle § 25 z. č. 13/1997 Sb. nikoliv souhlas vlastníka pozemku….)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V obci byla prováděna rekonstrukce místní komunikace. Stavební firma vystavila fakturu v režimu přenesené daňové povinnosti a byť jsme upozorňovali na to, že místní komunikace nesouvisí s prováděním ekonomické činnosti, dodavatel trvá na tom, že je to správně. Co máme v tomto případě dělat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec vypínat v nočních hodinách veřejné osvětlení v částech obce, kterými neprochází průjezdní úseky silnic I., II. a III. třídy? Týká se to i veřejného osvětlení podél místních a účelových komunikací?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Má soukromý zemědělec právo po obci požadovat opravu poškozené obecní komunikace kterou sám poškodil?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Místní podnikatel požaduje rekonstrukci části místní komunikace s tím, že polovinu nákladů uhradí. Máme tento vzniklý vztah ošetřit darovací smlouvou nebo smlouvou o sdružení finančních prostředků se závazkem podnikatele, že komunikace zůstane ve vlastnictví obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podle novely zákona o elektronických komunikací prý budou i sítě elektronických komunikacích povolovány na obecních úřadech ORP podle § 34a, budeme opětovně postupovat spisy na ORP?

Novelizací nového stavebního zákona (zákon č. 283/2021 Sb.), která byla provedena zákonem č. 23/2025 Sb., skutečně dochází ke změně ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona.

Část devátá Čl. XI zákona č. 23/2025 Sb. mění s účinností od 1. 1. 2026 ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona následovně:

„Působnost stavebního úřadu ve věcech záměru bytového domu, silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, technické infrastruktury, která je součástí distribuční soustavy v elektroenergetice nebo plynárenství, sítí elektronických komunikací, vodního díla, u něhož nevykonává působnost stavebního úřadu krajský stavební úřad a souboru staveb, jehož jsou tyto záměry součástí, vykonává obecní stavební úřad obce s rozšířenou působností; § 37 odst. 3 se pro určení příslušnosti stavebního úřadu nepoužije.“ [vyznačeno tučně a podtrženě]

Fakticky to tedy znamená, že od 1. 1. 2026 budou i sítě elektronických komunikací spadat pod zvláštní působnost stavebních úřadů na úrovni obcí s rozšířenou působností tak, jak je tomu v případě dalších taxativně stanovených staveb.

Dotaz pak směřuje zjevně k tomu, zda se i v případě této novelizace bude aplikovat ustanovení § 330 odst. 3 nového stavebního zákona. Nicméně zákonodárce v případě zákona č. 23/2025 Sb. takové řešení nezvolil. Čl. XII Přechodné ustanovení zákona č. 23/2025 Sb. totiž stanoví: „Řízení a jiné postupy týkající se sítí elektronických komunikací zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle právních předpisů účinných přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.“

V případě elektronických komunikací tedy bude platit, že se budou řízení o povolení sítí elektronických komunikací dokončovat podle dosavadních právních předpisů. Fakticky tedy bude platit, že veškerá zahájená řízení do 31. 12. 2025, tedy podané žádosti, budou dokončeny též dalšími obecními stavebními úřady, tedy pověřenými obecními úřady a obecními úřady, které stanoví Ministerstvo pro místní rozvoj vyhláškou č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů, ve znění pozdějších předpisů.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Související vzdělávání
Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Silniční správní úřad obce I. typu zahájil správní řízení o neoprávněném záboru veřejného prostranství - chodníku, který je součástí místní komunikace. Dle §40 odst. 4 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích přestupky podle §42a a §42b projednává obec s rozšířenou působností. Jak má silniční správní úřad obce I. typu předat tento přestupek k projednání obci s rozšířenou působností? Případně má vůbec právo silniční správní úřad obce I. typu toto správní řízení zahájit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V obci je na vyhrazených místních komunikacích dopravní značky zákazu vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny, kdy vjezd je povolen pouze s povolením obecního úřadu. Když do tohoto zákazu vjede vozidlo nad povolený váhový limit bez povolení obecního úřadu, dopouští se tím přestupku? Kdo bude daný přestupek řešit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Došlo k rekonstrukci komunikace krajem, při níž byl zřízen přechod pro chodce, který je ve středové části chráněn zvýšeným dopravním ostrůvkem. Je tento ostrůvek součástí komunikace?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.