Členská obec dobrovolného svazku obcí v průběhu kalendářního roku nestihla projednat na zastupitelstvu obce závěrečný účet dobrovolného svazku obcí. Má toto opomenutí nějaké následky? Lze tak učinit dodatečně?
Může dobrovolný svazek obcí založit příspěvkovou organizaci za účelem zajištění sociálních služeb?
Musí dobrovolný svazek obcí vkládat smlouvy do registru smluv?
Musí obecně prospěšná společnost založená dobrovolnými svazky obcí vkládat smlouvy do registru smluv?
Vztahují se povinnosti zakotvené v ustanoveních § 10a až 10d zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, (poskytování dotací) i na členské a účelové příspěvky obcí dobrovolnému svazku obcí, jehož je obec členem? Vztahují se tato ustanovení i na půjčky a příspěvky, které poskytuje svazek obcí místní akční skupině o.s., jíž je svazek obcí členem?
Musí jednotlivé členské obce dobrovolného svazku obcí vyvěšovat pozvánky na zasedání členské schůze na svých úředních deskách?
Na rozdíl od zasedání zastupitelstev obcí nejsou v případě orgánů dobrovolného svazku obcí zákonem stanovena prakticky žádná procedurální pravidla. Zákon o obcích a ani jiný právní předpis povinnost zveřejňovat pozvánky na zasedání orgánu (členské schůze) dobrovolného svazku obcí nestanovuje, a to navzdory skutečnosti, že je právem občanů sdružených obcí, kteří dosáhli věku 18 let, se jednání orgánu svazku obcí účastnit, a tudíž by o zasedání členské schůze měli být z povahy věci informováni. Byť tedy zákon povinnost zveřejňovat pozvánky nestanovuje, je žádoucí i přesto pozvánky na zasedání vhodným způsobem uveřejňovat – např. právě na úředních deskách členských obcí či jiných veřejných vývěsních plochách.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.