Jaká hluková hladina je porušením nočního klidu? Kolik decibelů je povoleno i v době nočního klidu, kolik decibelů už je rušením nočního klidu?
Je možné, aby odbor výstavby byl zřizovatelem stavebního úřadu?
Který orgán obce odvolává vedoucí odborů obecního úřadu?
Lze sloučit více odborů obecního úřadu do jednoho?
V čí pravomoci je stanovení organizační struktury obecního úřadu, který orgán schvaluje jeho podobu? Tzn., jaké budou odbory, kolik budou mít zaměstnanců, kdo jmenuje do funkce nové vedoucí odborů apod.
Stanovení organizační struktury obecního úřadu je vyhrazenou pravomocí rady dle ustanovení § 102 odst. 2 zákona o obcích.
Pokud jde o jmenování vedoucích odborů, pak je jmenuje rada na návrh tajemníka (bez tohoto návrhu je jmenování nebo odvolání vedoucího odboru obecního úřadu neplatné) dle ustanovení § 102 odst. 2 písm. g). Pokud není v obci zřízena funkce tajemníka, pak je jmenuje rada na návrh starosty dle ustanovení § 110 odst. 3 zákona o obcích.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Jaké právní účinky jsou spojeny s „pověřením řízením odboru“? Zamýšlíme dočasně pověřit řízením odboru současného vedoucího jednoho oddělení a dosavadního vedoucího odboru pověřit řízením takto uvolněného oddělení. Dojde tím ke jmenování do funkce? Jak správně postupovat?
Může být vedoucí finančního odboru na obecním úřadu současně i členem zastupitelstva obce?
Vedoucí odboru se stal uvolněným starostou, na jeho místo nastoupil na základě výběrového řízení nový vedoucí úředník na dobu určitou po dobu výkonu funkce starosty. Lze změnit pracovní poměr zastupujícího vedoucího odboru z doby určité na dobu neurčitou bez výběrového řízení pokračováním v konání práce s vědomím zaměstnavatele? Odstupující starosta nemá zájem nastoupit zpět na pozici vedoucího odboru.
Může kandidovat do obecního zastupitelstva vedoucí odboru příslušného krajského úřadu?
Otázka slučitelnosti funkce člena zastupitelstva obce je upravena především v zákoně o volbách do zastupitelstev obcí, podle kterého funkce člena zastupitelstva obce, je neslučitelná s funkcí vykonávanou zaměstnancem zařazeným do pověřeného obecního úřadu nebo krajského nebo finančního úřadu. Funkce člena zastupitelstva obce je neslučitelná pouze za podmínky, že zaměstnanec vykonává přímo státní správu vztahující se k územní působnosti příslušné obce.
Jelikož vedoucí odboru příslušného krajského úřadu obci zcela určitě splňuje výše uvedenou podmínku (domníváme se, že s ohledem na pozici na daného odboru půjde o státní správu týkající se konkrétní obce), byla by jeho funkce zastupitele s činností na krajském úřadě neslučitelná.
Kandidatuře to však nebrání.
Podle zákona o volbách do zastupitelstev obcí totiž platí, že v případě neslučitelnosti funkcí, která nastane dnem zvolení členem zastupitelstva obce, nevysloví příslušné zastupitelstvo zánik mandátu na ustavujícím zasedání, ale umožní takto zvolenému členu zastupitelstva obce, aby do 3 dnů po ustavujícím zasedání učinil právní úkon směřující ke skončení pracovního poměru. Pokud člen zastupitelstva obce nepředloží do 3 měsíců po ustavujícím zasedání příslušnému starostovi nebo primátorovi doklad o tom, že důvod neslučitelnosti funkcí pominul, vysloví zánik mandátu zastupitelstvo obce.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.