Je v pořádku, když obci někdo navrhne koupi či prodej obecního pozemku a rada obce toto projedná a na jednání zastupitelstva zařadí pouze ty návrhy na koupi či prodej nemovitého majetku obce, se kterými rada obce souhlasí?
Má občan právo požadovat po obci náhradu nemateriální újmy v penězích, když obec při poskytování požadovaných informací způsobem umožňujícím dálkový přístup zveřejnila také osobní údaje žadatele?
Může občan obce diktovat, co má být uvedeno v zápisu ze zasedání zastupitelstva obce?
Musí se valná hromada dobrovolného svazku obcí konat na území dobrovolného svazku, tj. na území některé z členských obcí?
Jakou formou může občan obce uplatnit své právo požadovat projednání určité záležitosti v oblasti samostatné působnosti radou nebo zastupitelstvem obce?
Musí jednotlivé členské obce dobrovolného svazku obcí vyvěšovat pozvánky na zasedání členské schůze na svých úředních deskách?
Na rozdíl od zasedání zastupitelstev obcí nejsou v případě orgánů dobrovolného svazku obcí zákonem stanovena prakticky žádná procedurální pravidla. Zákon o obcích a ani jiný právní předpis povinnost zveřejňovat pozvánky na zasedání orgánu (členské schůze) dobrovolného svazku obcí nestanovuje, a to navzdory skutečnosti, že je právem občanů sdružených obcí, kteří dosáhli věku 18 let, se jednání orgánu svazku obcí účastnit, a tudíž by o zasedání členské schůze měli být z povahy věci informováni. Byť tedy zákon povinnost zveřejňovat pozvánky nestanovuje, je žádoucí i přesto pozvánky na zasedání vhodným způsobem uveřejňovat – např. právě na úředních deskách členských obcí či jiných veřejných vývěsních plochách.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.