- 352/2014 Sb., Plán odpadového hospodářství ČR pro období 2015-2024
- 1/2005 (KS), závazná část Plánu odpadového hospodářství Středočeského kraje
- 1/2016 (KH), závazná část Plánu odpadového hospodářství Královéhradeckého kraje
- 3/2016 (KS), závazná část Plánu odpadového hospodářství Středočeského kraje pro období 2016 až 2025
- 1/2014 (PU1), Změna Plánu odpadového hospodářství Pardubického kraje
V obci má nahlášen trvalý pobyt občan Irské republiky, který odmítá hradit poplatek za svoz komunálního odpadu dle obecně závazné vyhlášky obce s odůvodněním, že v rámci volného pohybu osob v EU na něj uvedená poplatková povinnost nedopadá a že se na území obce zdržuje maximálně 3 měsíce v roce. Je daný občan poplatníkem, nebo je této povinnosti zproštěn?
Na konci roku 2020 jsme vydali novou obecně závaznou vyhlášku o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, musíme pro rok 2022 vydávat novou vyhlášku?
V bytovém domě bydlí několik občanů s trvalým pobytem v naší obci a ti sami o své vůli řádně platí poplatek za TKO. Druhá skupina jsou nájemníci bez trvalého pobytu v obci. Ti poplatek neplatí a přesto využívají sběrné nádoby u domu. Pronajímatel (vlastník domu) nemá s obcí podepsanou žádnou smlouvu. Jakou cestou může obec od pronajímatele vymoci poplatek za neplatící nájemníky?
K čemu slouží územní rozvojový plán?
Musí obec, která vlastní vodovod a kanalizaci, zpracovat a realizovat plán financování a obnovy? Kdo tento plán schvaluje?
Je regulační plán závazný pro stavebníky a stavební úřad?
Regulační plán je nejkonkrétnějším druhem územně plánovací dokumentace, který může za zákonem stanovených podmínek nahradit územní rozhodnutí. Účelem regulačního plánu je stanovit pro řešenou plochu podrobné podmínky pro využití pozemků, pro umístnění a prostorové uspořádání staveb, pro ochranu hodnot a charakteru území a pro vytváření příznivého životního prostředí. Regulační plán stanoví zejména podmínky pro vymezení a využití pozemků, pro umístění a prostorové uspořádání staveb veřejné infrastruktury a vymezí veřejně prospěšné stavby nebo veřejně prospěšná opatření. Regulační plán může pro řešenou plochu nahrazovat územní rozhodnutí, jinak je závazný pro rozhodování o území. Pokud regulační plán nenahrazuje územní rozhodnutí, je nutné, aby vydání územního rozhodnutí nebo územního souhlasu bylo podmíněno mj. souladem s územně plánovací dokumentací (tzn. i s regulačním řádem). V územním řízení tedy stavební úřad z regulačního plánu vychází. Ve stavebním řízení je pro stavební úřad povinné přezkoumání žádosti, na základě kterého dochází k posouzení, zda projektová dokumentace je zpracována v souladu s územně plánovací dokumentací. Stavební úřad tedy zkoumá soulad projektové dokumentace mj. i s regulačním plánem. Výše uvedené tedy znamená, že jak v územním řízení, tak ve stavebním řízení, stavební úřady posuzují soulad mj. s regulačním plánem. Lze tedy konstatovat, že regulační plán je pro stavební úřad a tím pádem i pro stavebníky závazný.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.