Může zastupitelstvo omezit počet členů komisí či komise rovnou zrušit, např. z důvodu úspor na odměnách jejích členů?
Je možné, aby jednací řád rady obce stanovil, že předseda komise je volen z jejího středu komisí a nikoliv samotnou radou obce?
Může obec uzavřít smluvní závazek s finančním plněním přesahujícím z jednoho volebního období do druhého?
Je v kompetenci neuvolněného místostarosty v situaci, kdy uvolněný starosta řádně vykonává svoji funkci a zastupitelstvo místostarostovi nesvěřilo žádný úkol, jednat jménem obce se třetími stranami, se smluvními partnery a jejich zaměstnanci, s občany obce? Vyplývají pro něj z takového jednání právní důsledky? Může rozesílat informace, které slouží jako dosud nezveřejněné podklady pro zastupitele, i osobám mimo obec?
Odpovídá obec za škodu způsobenou nezákonným rozhodnutím v rámci vlastní samostatné působnosti i v rámci přenesené působnosti?
V případě, že obec způsobí škodu nezákonným rozhodnutím v rámci samostatné působnosti, pak za takto vzniklou škodu odpovídá obec. Pokud se tak stane v rámci přenesené působnosti, pak má povinnost poskytnout náhradu škody poškozenému stát, a to prostřednictvím příslušného ministerstva. Jestliže stát poškozenému náhradu škody poskytne, má právo následně uplatnit regresní náhradu vůči obci, která škodu nezákonným rozhodnutím způsobila.
Pokud se týká pojištění obecné odpovědnosti za škodu obce, je vhodné se ujistit, že tato pojistná smlouva zahrnuje nejen odpovědnost za škodu způsobenou v rámci samostatné působnosti, ale že zahrnuje i zmíněnou regresní povinnost vůči státu v případě nezákonného rozhodnutí v rámci přenesené působnosti.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.