- 145/2011-OD-ST, vzory obálek pro doručování písemností soudů a státních zastup.
- MZDR 36420/2008, uveřejňování výběr. řízení na vedoucí prac. místa na úřední desce
- 58/2009-OD-Org., , kterou se vydávají vzory obálek pro doručování písemností soudy
- KV01/2002, o vyhlášení stavu nebezpečí pro část území kraje Vysočina
- 58/2009-OD-Org.(1), změna instrukce o vzorech obálek pro doručování písemností soudy
Může starosta obce svolat řádné zasedání zastupitelstva obce, pokud informace o tomto zasedání nebyla zveřejněna na úřední desce obce, ale byla vyhlášena obecním rozhlasem 12 dní před jeho konáním? Jsou přijatá usnesení za takových podmínek platná?
Může obec zveřejnit výsledky výběrového řízení veřejně na úřední desce včetně výpisu všech nabídek - identifikace účastníka a nabídková ceny? Není to v rozporu s obchodním tajemstvím?
Informace o připravovaném zasedání zastupitelstva obce bylo vyvěšeno 14.9., zasedání se uskutečnilo 21.9. Jsou přijatá usnesení zastupitelstva obce platná?
Z webových stránek obce jsou zaregistrovaným občanům rozesílány novinky z elektronické úřední desky a aktualit. Registrace byla provedena na základě uvedení e-mailové adresy. Podle GDPR jsme povinni obeslat jednotlivé zaregistrované osoby se žádostí o udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů, v tomto případě e-mailové adresy. Jak máme souhlas formulovat? - souhlas na dobu neurčitou (do odvolání)? - zda nám jednotlivé osoby k e-mailové adrese musí uvést jméno a adresu? - pokud zaregistrované osoby nedají obci souhlas do námi určeného termínu, vymažeme je ze seznamu registrovaných?
Je správný postup v pořadí: zveřejnění rozpočtu, schválení rozpočtu a až poté schvalování příspěvků z rozpočtu, dotací; lze příspěvky, dotace z rozpočtu schválit i před schválením rozpočtu v době, kdy rozpočet nebyl ani vyvěšen?
Obec chce pronajímat obecní prostory. Stačí zveřejnit záměr pronájmu prostoru a formou inzerátů v obci a okolí oslovit případné zájemce?
Musí obec zveřejňovat návrh obecně závazné vyhlášky na úřední desce?
Co musí obec zveřejňovat, kde a jak dlouho?
Jaký je v současné době procesní postup pro založení kandidátky nezávislých anebo sdružení kandidátů nezávislých (jaký minimální počet podpisů pro podporu kandidátů bude zapotřebí, do kdy nejpozději musí být kandidátka složena a komu nejpozději musí být odevzdána k zaevidování apod.)?
Zákon o volbách do zastupitelstev obcí zmíněnou problematiku upravuje tak, že kandidující subjekty jsou tzv. volební strany, které jsou oprávněny do voleb kandidovat. Volební stranou mohou být registrované politické strany a politická hnutí, jejichž činnost nebyla pozastavena a jejich koalice, nezávislí kandidáti, sdružení nezávislých kandidátů nebo sdružení politických stran nebo politických hnutí a nezávislých kandidátů. Znamená to tedy, že je možné mimo jiné do voleb kandidovat jako nezávislý kandidát sám (1 kandidát = 1 kandidátní listina), nebo společně s dalšími nezávislými kandidáty (více nezávislých kandidátů = 1 kandidátní listina). Sdružení nezávislých kandidátů je neformálním uskupením, nikde neregistrovaným, utvořených jen pro volby, ve kterých kandiduje.
Na podporu kandidatury sdružení nezávislých kandidátů a stejně tak nezávislého kandidáta zákon vyžaduje podle předložení petice voličů. Kolik je třeba podpisů voličů, je stanoveno v příloze zákona. Potřebný počet podpisů voličů je stanoven ve vztahu k počtu obyvatel obce k 1. lednu toho roku, v němž se konají volby. Potřebný počet podpisů na peticích uveřejní registrační úřad na úřední desce nejpozději 85 dnů přede dnem voleb. Kandidátní listiny se podávají nejpozději do 16.00 hodin 66 dnů přede dnem voleb registračnímu úřadu, kterým je pro účely tohoto zákona obecní úřad v obcích, kde jsou zřízeny alespoň 2 odbory; pro ostatní obce je registračním úřadem pověřený obecní úřad.
Komplexní informace o volbách do zastupitelstev obcí naleznete na stránkách Poradny pro obce v sekci Komunální volby 2022.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.