Obec vysoutěžila veřejnou zakázku v hodnotě více než 500 000 Kč ještě za účinnosti zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Jaký je vztah tohoto a nového zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek? Jde o to, zda má při zveřejnění výše skutečně uhrazené ceny za plnění veřejné zakázky postupovat dle ustanovení § 147a starého zákona, nebo dle ustanovení § 219 toho současného?
Lze jednat a odpovědně hlasovat o bodech programu zasedání zastupitelstva bez zveřejnění informací o veřejném zasedání na úřední desce obce?
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.